Η αφή των φώτων στον τεκτονισμό

Η αφή των φώτων στον τεκτονισμό (αφή των κηρίων)  είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας επιτυγχάνεται ο φωτισμός του ναού και  αποτελεί ένα κοσμογονικό στοιχείο.

Δεν είναι τυχαίο ότι  αποτελεί ένα  σημαντικό μέρος του τυπικού εκτός μυήσεως το οποίο δεν γνωρίζει ο νεομύητος, αλλά βλέπει την πρώτη φορά – μετά τη μύηση – που παρευρίσκεται στις εργασίες της μητέρας Στ:.

Ο λόγος είναι ότι ο φωτισμός του ναού μπορεί να γίνει μόνο από πνεύματα ικανά και εσωτερικά προετοιμασμένα και στα οποία η μύηση τους έχει αρχίσει να παράγει αποτελέσματα στο μυαλό και την καρδιά τους.

Ως Αφή των Φώτων (ή αφή των κηρίων) καλούμε τό άναμμα των κεριών πού βρίσκονται πάνω στις Τρεις Στηλες (Ιωνικού, Δωρικού και Κορινθιακού Ρυθμού) οι όποιες
απεικονίζουν τους Τρεις Κύριους ‘Αξιωματικούς της Στοάς (Σεβάσμιος , Α
Επόπτης,  Β’ Επόπτης).

Οι τρεις στήλες βρίσκονται στο κέντρο της στοάς και πλαισιώνουν τον Πίνακα Χαράξεως  συμβολίζοντας , μεταξύ άλλων , το  σύμβολο του κέντρου της Καρδιάς στον Άνθρωπο.

Η Ιωνική Στήλη της «Σοφίας» εκπροσωπεί τον Σεβάσμιο της Στοάς καί ώς εκ τούτου
συμβολίζει τον Νου του ‘Ανθρώπου. Η Δωρική Στήλη της «Ισχύος» εκπροσωπεί τον Α’ Επόπτη καί συμβολίζει , μεταξύ άλλων , τον Κόσμο των Επιθυμιών  του ‘Ανθρώπου. Ή Κορινθιακή Στήλη του Κάλλους εκπροσωπεί τον Β’ ‘Επόπτη καί συμβολίζει , μεταξύ άλλων , τό Υλικό Σωμα του Ανθρώπου.

Όπως θα δούμε τόσο  η χρονική αλλά και η χωροταξική σειρά  με την οποία λαμβάνει χώρα η αφή των φωτών υποδεικνύει , πάντα μεταξύ πολλών άλλων πραγμάτων,  μια μέθοδο που πρέπει να ακολουθηθεί κατά το διαλογιστικό έργο .

Από την Ανατολή και τον Σεβάσμιο , τον Α΄Επόπτη στην Δύση και τον Β΄Επόπτη στον Νότο η αφύπνιση και ενεργοποίηση της σκέψεως αρχίζει από το Νου , ακολουθούν τα συναισθήματα – επιθυμίες και καταλήγει στο υλικό σώμα. Φυσικά πριν την έναρξη αυτής της διαδικασίας πρέπει να έχει προηγηθεί η ΣΤΕΓΑΣΗ του ανθρώπου μέσω της ΣΤΕΓΑΣΗΣ του ναού.

Όταν ο Σεβ:. του δώσει το φως που έχει λάβει από το Ιερό Πυρ οι δυο επόπτες με το κηρίο τους έκαστος μεταλαμπαδεύουν το πυρ στα κηροπήγια που είναι τοποθετημένα στις στήλες τους.

Είναι μια συμβολική κίνηση , όπως και τα πάντα στον τεκτονισμό εξάλλου, για να φωτίσουν τις στήλες τους.  Η σβέση των κηρίων αυτών δεν γίνεται ποτέ μέσω φυσήματος παρά μόνο μέσω της σφύρας ή ενός κηροσβέστη. Μια τέτοια κίνηση θα είχε ως αποτέλεσμα την μόλυνση του Ιερού πυρός.

Αυτή την αντίληψη μπορούμε να βρούμε και στους «πυρολάτρες » Πάρσες (Ζωροαστρισμός) που θεωρούσαν  το Ιερό Πυρ ως το μεγαλύτερο σύμβολο και έκφραση του Θείου και γιαυτό  δεν επέτρεπαν ποτέ την μόλυνση του.

Ακούμε κατά την αφή των φώτων τον Σεβ:. να λέγει  «Η Σοφία ας μας οδηγεί κατά την ανοικοδόμηση του Ναού της Αρετής» (και ανάβει το κηρίο του), τον Ο Α’ Επ:. «Δια της Ισχύος ας ανοικοδομηθεί ούτος» και τον  Β’ Επ:.  «Και δια του Κάλλους ας διακοσμηθεί ούτος».

Οι τρεις Αξ:.  προφέροντας τις συγκεκριμένες φράσεις ενώ ανάβουν τα κηρία τους, δεν αναγγέλλουν μόνον συμβολικά ότι αναπαριστούν ορισμένες Όψεις του Ανώτερου Κόσμου ή Πεδίου  αλλά στην εγκαθιστούν συγκεκριμένο σύνδεσμο με τις Όψεις αυτές μέσω του επικλητικού αιτήματος που περιέχει η κάθε προαναφερθείσα φράση.

Ο Σεβ:. επικαλείται την σοφία  έτσι ώστε αυτή να εκδηλωθεί και να διαχυθεί προς τους αδ:.

Ο Α’ Επ:. επικαλείται την ισχύ και καλεί όλους τους αδδ:. και διατυπώνει τον πόθο να εκπεμφθεί η ισχύς προς τα εκεί που πρέπει.

Ο  Β’ Επ:. επικαλείται το κάλλος . Γιατί αυτό θα καταστήσει έκδηλο το έργο που δεν είναι άλλο παρά η διάχυση και τοποθέτηση του φως του Μ.Α.Τ.Σ. εντός κάθε αδδ:.

Θα μπορούσε το ίδιο αποτέλεσμα να παραχθεί με ηλεκτρικά φώτα αντί των κηρίων; Πιστεύω πως όχι  γιατί αυτά μπορεί να δίνουν φως αλλά όχι πυρ.

Το ηλεκτρικό φως μπορεί και επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για τον φωτισμό του Ακτινοβόλου Αστέρος , του Παντεπόπτη Οφθαλμού , του Ήλιου και της Σελήνης όμως κάλλιστα.

Ένα σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η σκέψη των αδδ:. και η επικέντρωση τους στην θεία αγάπη. Μπορεί το τυπικό να εκτελείται με ακρίβεια αλλά αυτό δεν αρκεί. Γιαυτό εξάλλου παρατηρούμε πολλές φορές αποτυχία στο έργο της ακτινοβολίας πνευματικής μυσταγωγικής δυνάμεως.

Γιατί η επίκληση της ευλογίας του Μ.Α.Τ.Σ. δεν γίνεται μόνο διαμέσου του απλού τύπου των λέξεων και των πράξεων αλλά με την υιοθέτηση και τον εναγκαλισμό του πνεύματος  που αποτελεί τη βάση του έργου της Στοάς.

Ένα έργο απαιτητικό και αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας όπου κάθε αδδ:. πρέπει να επιτελέσει πιστά τον ρόλο του.Πρέπει κάθε αδδ:. να καταστήσει τον εαυτό του δεκτικό προς το φως και την δύναμη που εκπέμπει ο Μ.Α.Τ.Σ. και να την διαχύσει και αυτός με την σειρά του σε μεγάλη έκταση προς τον κόσμο γύρω του. Ας μην λησμονούημε ότι ότι κάνουμε το κάνουμε όχι μόνο για να λάβουμε αλλά και για να δώσουμε.

Άρα το κλειδί της επιτυχίας δεν βρίσκεται μόνο στην σωστή εκτέλεση αλλά στον συντονισμό του νου μας σε ότι κάνουμε. Γιαυτό ο Σεβ:. πριν την έναρξη των εργασιών ζητά την συνδρομή όλων των αδδ:. και να συν-εργασθούν μαζί του στο έργο της εσπέρας.

Για να γίνει εφικτός ο στόχος των φωτισμών των ψυχών των μυστών που συμμετέχουν σε αυτό το μεγάλο έργο.

Φυσικά ο αποσυμβολισμός δεν περιορίζεται στα γραφέντα εδώ που αποτελούν μια προσωπική άποψη και ζητούμε όπως πάντα την κατανόηση των αδδ:. για τυχόν ατέλειες στους λαξευθέντους λίθους μας.

Για το tektonismos.net

ΑΔ:.

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here