Το περίζωμα του Τέκτονα Μαθητή.

Το περίζωμα δίδεται από το Σεβάσμιο στον νεομύητο αμέσως μετά τον όρκο του . Είναι το χρονικό σημείο εκείνο όπου ο δόκιμος επισφραγίζει την ένωσή του με τη στοά και πιστοποιεί την τεκτονική του ιδιότητα ως Μαθητής. Από τη στιγμή εκείνη και μετά δεν το αποχωρίζεται ποτέ καθ’ όλη την τεκτονική του πορεία και το φορά κάθε φορά που εισέρχεται στο ναό.

Tο περίζωμα , ή κάτι παρόμοιο , το συναντάμε σε μυητικές διαδικασίας πολλών αρχαίων φυλών. Το συναντάμε στους αρχαίους Αιγύπτιους, στους Ινδούς, στους Πέρσες , στους Ιάπωνες αλλά και σε Σκανδιναβικές φυλές.

Οι Ισραηλίτες τύλιγαν τους υποψήφιους προς μύηση με μια ζώνη ενώ οι Εσσαίοι τους φορούσαν ένα μακρύ χιτώνα. Οι Ινδοί χρησιμοποιούσαν μια κεντημένη ζώνη που έφερε την λέξη Ζάννατ που σημαίνει Ιερή. Οι Σκανδιναυοί έδιναν μια άσπρη ασπίδα. Το άσπρο είναι το χρώμα που συμβολίζει την καθαρότητα και την αγνότητα.

Γιαυτό και το τεκτονικό περίζωμα είναι φτιαγμένο από δέρμα προβάτου συμβολίζοντας μαζί με το λευκό χρώμα του την αθωότητα της πνευματικής οντότητας. Δείχνει το δρόμο προς την καθαρότητα και αγνότητα του νου που πρέπει να αποκτήσει ο κάθε Τέκτονας.

Συμβολίζει όμως παράλληλα και το άγραφο λευκό χαρτί. Ο Τέκτονας ως μαθητής δεν έχει πράξει ακόμα τίποτα. Αργότερα φυσικά και αυτό θα διακοσμηθεί αναλόγως των πράξεων και των έργων του που θα αφήσουν το αποτύπωμα τους επάνω στο περίζωμα.

Γιαυτό και το ονομάζουν και “Περίζωμα Ανοχής” . Η ανοχή , δηλαδή η ικανότητα μας να αποδεχόμαστε κάτι με καρτερία και υπομονή , αποτελεί ένα βασικό τεκτονικό ιδεώδες και για την επίτευξη του απαιτείται η καταστολή του ΕΓΩ θέμα για το οποίο έχουμε μιλήσει σε παλαιότερα άρθρα μας.

Το περίζωμα όμως είναι και απέριττο. Χωρίς στολίδια. Γιατί έτσι μας προτρέπει να είμαστε ταπεινοί και να αποβάλλουμε το ελάττωμα της υποκρισίας και έτσι να οδηγηθούμε στην πολυπόθητη αυτογνωσία.

Το περίζωμα στους εργάτες από αρχαιοτάτων χρόνων τους προστάτευε από το να μην λερωθούν κατά την διάρκεια των εργασιών τους. Συμβολικά το περίζωμα του Τέκτονα Μαθητή τον προφυλάσσει ώστε να μην κηλιδωθεί από ελαττώματα και παραπτώματα ενώ όπως και η ασπίδα των Σκανδιναυών τον οπλίζει με αρετές και αξίες για να μπορεί να τα αποκρούει.

Είναι όμως και σύμβολο εργασίας. Του θυμίζει ότι πρέπει καθ’όλη την διάρκεια της ζωής του να είναι ενεργός και δραστήριος και αυτό του δίνει το δικαίωμα να κάθεται μεταξύ των αδελφών του.

Ένα τετράγωνο και ένα τρίγωνο ενωμένα είναι το περίζωμα του Μαθητή. Το τετράγωνο συμβολίζει την Γη , που κάποτε πίστευαν ότι είναι επίπεδη , και το τρίγωνο τον Ουρανό που βρίσκεται πάνω από αυτήν και την προστατεύει. Ο άνθρωπος λοιπόν στην Γη (τετράγωνο) κοιτάζει προς τα πάνω ( τρίγωνο ) και ατενεί και συλλογίζεται το Θείο.

Το περίζωμα είναι πολλά πράγματα που δεν αρκούν λίγες γραμμές για να το περιγράψουν και σίγουρα ο γραφών δεν έχει την επάρκεια για να το καλύψει πλήρως.

Είναι όμως το πρώτο στοιχείο της τεκτονικής συμβολικής με το οποίο έρχεται σε επαφή ο μυούμενος στα μυστήρια του Τάγματος . Περικλείει εκ της φύσεώς του την ουσία της ιστορίας, της φιλοσοφίας και της συμβολικής του Τεκτονισμού. Το σχήμα, το χρώμα, η διακόσμησή του δεν είναι παρά συμβολικές ορατές εκφράσεις της πνευματικής διεργασίας των μεγάλων μυητών του Τεκτονισμού που χρησιμοποίησαν ως βάσεις τους   τις αρχαίες παραδόσεις, τις θεολογικές επιδράσεις και τις απαρχές της εσωτερικής εκείνης Σοφίας, η οποία διασώθηκε ανά τους αιώνες.

Είναι το εφαλτήριο του νεόφυτου για εξοικείωση με τα πανανθρώπινα ιδανικά της αγνότητας, της ηθικής, της αξιοπρέπειας και της εργασίας.

ΑΔ:.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here